Jak se správně stravovat v průběhu těhotenství?

Jak se správně stravovat v průběhu těhotenství?

Strava, kterou přijímáte v těhotenství, ovlivňuje jeho samotný průběh i zdraví dítěte. Nejčastěji rozšířený mýtus je, že v těhotenství musí jíst žena za dva. Stačí, když budete jíst dvakrát zdravěji.

Žena by samozřejmě v tomto období měla sníst o něco více jídla, než je běžné, ale ne o moc. Příliš nízká váha, ale i příliš vysoká představuje zdravotní riziko. Obézním ženám hrozí těhotenská cukrovka nebo diabetes 2. typu. I dětem, které byly v prenatálním věku vystaveny příliš vysoké hladině krevního cukru, hrozí v dospělosti daleko častěji nadbytečná kila, cukrovka, nebo vysoký krevní tlak.

Pestrý jídelníček je základ

Váš jídelníček by měl být co nejpestřejší. Je však nutné si uvědomit, že těhotenství s sebou přináší zvýšené nároky na příjem určitých vitamínů (u některých až trojnásobně). Například pro denní příjem kyseliny listové byste musely sníst 5 hlávek zelí. Proto není chyba, když začnete užívat i některý z přípravků s vitaminy a minerály. Doplňky stravy mají ve výživě těhotných žen nezastupitelné místo. Protože to, co organizmus nevyužije, snadno vyloučí a vyrovná se tak nižší hladina některých látek. Vybírejte však takové přípravky, které jsou určené těhotným.

Prvních 1000 dní je nejdůležitějších

Důležité je, abyste byly v dobré kondici a plod mohl optimálně růst a vyvíjet se. V tomto ohledu má největší vliv výživa prvních 1000 dní, které se počítají od početí do tří let věku dítěte. Strava v tomto období totiž ovlivňuje průběh těhotenství, jeho případné komplikace a zdraví dítěte v dospělosti. Například jeho imunitu, mozkovou funkci, metabolismus, chuťové preference a stravovací návyky.

Jak se správně stravovat v průběhu těhotenství?

Vitaminy pro těhotné = vitamin B

V těhotenství vsaďte na vitaminy skupiny B (tzv. B – komplex), které byly stvořeny přímo pro ženy a jejich problémy. Udržují duševní rovnováhu, dobrou nervovou činnost, pomáhají s tzv. PMS. Některým z nich se přímo přezdívá vitaminy krásy. Pro těhulky a ženy, které plánují otěhotnět, jsou však nejdůležitější dva z nich: vitamin B9(kyselina listová) a vitamin B6 (pyridoxin).

Kyselina listová je nezbytná při dělení a diferenciaci buněk. Ovlivňuje růst zárodečných tkání a normální krvetvorbu. Její nedostatek může vyvolat potrat či předčasný porod a zvyšuje se riziko vrozených vad. Pyridoxin přispívá k normální tvorbě červených krvinek a hemoglobinu, navíc také pomáhá posilovat funkci imunitního systému. Pro těhotné ženy je však důležité, že snižuje ranní nevolnosti a zvracení.

Pro těhotenství ve zdraví a v pohodě

Jako prevence při nedostatku pyridoxinu a kyseliny listové, které zajišťují zdravý průběh těhotenství, se nejlépe osvědčil kvalitní doplněk stravy Elasti-Q® kyselina listová 800. Tento přípravek účinně vyřeší nedostatek vitaminů v těhotenství. Je vhodné jej začít užívat 3 měsíce před plánovaným těhotenstvím jako prevenci vývojových vad plodu, v těhotenství pro zdravý průběh a při ranních nevolnostech a po porodu a v době kojení.

Jak se správně stravovat v průběhu těhotenství?


15.5.2017, | Rubrika: NAŠE DĚTI | tisk Vytisknout článek
Diskuze

* povinné údaje

Více informací
Doporučujeme

Vlasové hnojivoVlasové hnojivo
je unikátní doplněk stravy s aminokyselinami, MSM a biotinem přinášející účinnou pomoc v boji s nadměrným vypadáváním a ztrátou vlasů, jejich pomalým růstem a špatnou kvalitou. » více o produktu

 
Anketa

Máte rádi zimu?

Archiv anket