Více informací Více informací

Nepodceňujte kvalitní a zdravý spánek

Nepodceňujte kvalitní a zdravý spánek

Dnešní uspěchaná doba má za následek nejen zvýšený výskyt zdravotních komplikací, ale každodenní stres si vybírá svou daň i znesnadněním přirozeného procesu spánku a usínání. Je pravda, že jedna bezesná noc vám většinou pokazí jen následující den, ale chronický a dlouhotrvající nedostatek spánku dokáže ublížit mnohem víc.

Kvalitní spánek je důležitý pro naše fyzické i dušení zdraví. Spánková deprivace se může projevit zhoršenou funkcí imunitního systému, špatnou pamětí, výkyvy nálad, depresemi nebo úzkostmi. A zvyšuje také riziko kardiovaskulárních onemocnění či zapřičiňujě obezitu.

Statistiky jsou neúprosné

Skutečnost, že každý druhý Čech trpí nějakou poruchou spánku, je znepokojující. Ale tyto problémy se zdaleka netýkají pouze starší generace, jak si mnozí myslí. 47 % mladých lidí v České republice ve věku do 24 let přiznalo, že nedokáže regulovat spánek. Mnohdy probdí celé noci, a pak usínají v práci nebo ve škole.

Co se děje když spíme?

Nepodceňujte kvalitní a zdravý spánek

Spánek je jako restart počítače. Během spánku v lidském organizmu probíhá mnoho důležitých procesů, a pokud člověk nespí, jeho hardware se zahltí a přestane správně pracovat. Během spánku relaxuje kosterní svalstvo, ledviny vylučují z těla nahromaděné zplodiny. V noci se vypořádáváme s tím, co se přes den událo, a selektujeme důležité informace. S probouzením mají problém hlavně kuřáci nebo lidé, kteří se před spaním přejedli. Proč? Protože střeva i plíce mají v noci odpočívat, a ne zpracovávat naše neřesti.

Kardiovaskulární systém odpočívá také, a proto nám ve spánku klesá tlak. Někdy nám však klesne příliš rychle a tělo nás samo probudí. Noční můry jsou běžným projevem rychlého poklesu tlaku.

Základem je vytvořit si ideální spánkové podmínky

Spát bychom měli v potemnělé nepřetechnizované místnosti, kde nejsou žádné zdroje hluku a světla. Před spaním se doporučuje místnost vyvětrat, aby v ní nebylo příliš teplo. Vzduch může být lehce zvlhčený, protože suchý zdravému spánku příliš neprospívá.

Jak je to s ideální délkou spánku?

Nepodceňujte kvalitní a zdravý spánek

Nikola Tesla, konstruktér elektrických strojů, prý spával denně pouze 2 hodiny. Thomas Alva Edison, vynálezce žárovky, jen čtyři, ale Leonardo Da Vinci měl rád pouze pár krátkých zdřímnutí.

Ze známých osobností bychom si však příklad brát neměli. Dospělý člověk totiž potřebuje nejméně šest, ideálně sedm, maximálně osm hodin spánku. Doba minimálního spánku by měla být od půlnoci do čtyř hodin ráno. V tuto dobu je tělo již zregenerované, opravené a připraveno vstát.

Spánek přes den není dobrý a tělu neprospívá, protože je nastaveno jinak. Výjimkou je pouze pověstná „dvacetiminutovka“ po obědě, kdy žaludek zpracovává potravu, a my proto máme být v naprostém klidu.

Dejte sbohem bezesným nocím

Pokud spadáte do skupiny lidí, které trápí nedostatek spánku nebo mají problém s usínáním, už si nemusíte déle zoufat. Jestli chcete poznat sílu zdravého spánku a vyzrát nad nespavostí, vyzkoušejte doplněk stravy NEOSPAN forte, který byl vyvinut pro zlepšení spánkové hygieny. Obsahuje jedinečné extrakty z kozlíku, mučenky, chmele a oleje z květu pomerančovníku, jež usnadňují usínání, zlepšují kvalitu spánku a omezují předčasné probouzení. Aby únava rychleji odezněla, je ve složení také hořčík a vitaminy skupiny B, pro zklidnění od stresu a napětí.

Nepodceňujte kvalitní a zdravý spánek


13.4.2018, | Rubrika: ZDRAVÍ RODINY | tisk Vytisknout článek
Diskuze

* povinné údaje

Doporučujeme

GinkgoMAX + LecitinGinkgoMAX + Lecitin
Doplněk stravy GinkgoMAX + Lecitin z prémiové řady Da Vinci Academia, který díky unikátní kombinaci Ginkgo biloby a Lecitinu udržuje paměť v kondici a pozitivně působí na myšlenkovou koncentraci. » více o produktu

 
Anketa

Co vám pomáhá v boji s únavou?

Archiv anket