Více informací Více informací

3+1 trik pro lepší usínání

3+1 trik pro lepší usínání

Jednou ze základních potřeb člověka je spánek. Spánkem totiž trávíme zhruba třetinu života a je důležitý pro naši fyzickou i psychickou aktivitu. Ne každý má ale to štěstí, že usne do 5 minut po ulehnutí do postele. Čím to je a jak na to, abyste spali jako novorozeně?

Nejčastějším důvodem bývá naše hlava. Právě myšlenky, nervozita či úzkosti nám totiž brání v klidném odpočinku a vypnutí celého těla. Druhý den jsme pak nevyspalí, podráždění a nedokážeme ovládat své emoce. Špatná spánková hygiena se pak s námi může vézt i několik měsíců a negativně ovlivňovat naše rozhodnutí. Pokud máte problémy s usínáním častěji než jednou týdně, je potřeba tento problém řešit. Následující triky a tipy by vám mohly pomoci.

Pravidelnost je základ

Pravidelný režim je to nejlepší, co můžete pro sebe i pro svůj spánek udělat. Choďte spát v podobnou dobu a na stejný čas si také nařiďte budík. Tento režim byste měli dodržovat i o víkendech. Během pár dní by si vaše tělo mělo na nový režim zvyknout natolik, že převalování z boku na bok se vás již týkat určitě nebude.

Schovejte budíky a mobily

„Když usnu teď, budu spát 7 hodin. Když usnu za hodinu, tak jen 6 a budu zítra nevyspaný…“ Sledováním hodinových ručiček před spaním určitě nedocílíte rychlejšího usnutí, právě naopak. Je to velice stresující situace, která negativně napadá nervový systém. Jestliže máte problémy s usínáním, raději umístěte všechny hodiny a budíky na místo, na které nemůžete vidět. Negativní vliv na spánek mají také telefony a monitory počítačů či televizí, jež vydávají modré světlo narušující spánek.

Vyzkoušejte metodu 4–7–8

Tato metoda je v podstatě dechové cvičení, díky němuž zvýšíte příjem kyslíku do krevního oběhu, zpomalíte frekvenci srdečního tepu a uvolníte více oxidu uhličitého z vašich plic, čímž docílíte naprostého uvolnění a zklidnění.

Postup je následující:

  • Zavřete ústa a vdechujte a vydechujte tiše nosem po dobu 4 sekund.
  • Poté se nosem pět nadechněte a na 7 vteřin zadržte dech.
  • Následně vydechujte ústy a počítejte do 8.

Celý cyklus opakujte třikrát nebo tak dlouho, jak budete potřebovat.

Pomoc hledejte v lékárně

Pokud chcete poznat sílu zdravého spánku, vyzkoušejte doplněk stravy z lékárny NEOSPAN forte, který byl vyvinut právě pro zlepšení spánkové hygieny. Obsahuje jedinečné extrakty z kozlíku, mučenky, chmele a oleje z květu pomerančovníku, jež usnadňují usínání, zlepšují kvalitu spánku a omezují předčasné probouzení. Aby únava rychleji odezněla, je ve složení také hořčík a vitaminy skupiny B, pro zklidnění od stresu a napětí.

3+1 trik pro lepší usínání


14.11.2018, | Rubrika: ZDRAVÍ RODINY | tisk Vytisknout článek
Diskuze

* povinné údaje

Doporučujeme

ČERVEX SWISSČERVEX SWISS
Doplněk stravy s unikátním složením, které je zaměřeno na široké spektrum střevních agresorů. Přípravek obsahuje komplex přírodních účinných látek - papáju, kurkumu, ořešák apod. » více o produktu

 
Anketa

Bojíte se v zimě jezdit autem do práce?

Archiv anket