Více informací Více informací

Trvalá změna životosprávy, skladby jídelníčku a v neposlední řadě také pohyb – to je ten nejlepší recept, rozhodnete-li se definitivně zbavit nadbytečných kil. Ze své stravy byste měli vypustit sladká a tučná jídla, jíst častěji a v menších dávkách. Váš energetický příjem by měl být dlouhodobě nižší než výdej, je tedy potřeba naplánovat si pravidelnou sportovní aktivitu.

Index tělesné hmotnosti se označuje zkratkou BMI (Body mass index) a je používán jako měřítko obezity. Index se spočítá vydělením hmotnosti daného člověka druhou mocninou jeho výšky. O obezitě můžeme mluvit v případě, že BMI je 30 a vyšší. Ideální rozmezí BMI je 19 – 25. BMI je ale spíše užívaný jako statistický nástroj, nezohledňuje další důležité faktory, jako je například složení těla.

Jak efektivně a dlouhodobě zhubnout

Člověk by si na začátku měl stanovit cíle a dle nich naplánovat program pohybové aktivity a stravovací režim nejlépe s odborníkem. Nastavení pohybové aktivity je vždy individuální. Obecně by člověk měl sportovat minimálně 3 x týdně 30 minut. Pohybovou aktivitu bychom si měli vybrat dle našeho cíle cvičení, zda chceme hubnout, zlepšit kondici, posílit svalstvo atd. Pro hubnutí jsou nejlepší pohybové aktivity cyklického charakteru, jako je chůze, běh, jízda na kole atd. Tyto aktivity nám umožňují držet správnou intenzitu cvičení po daný čas. Pohybová aktivita, při které dochází ke spalování tuků, by měla mít správnou intenzitu a trvat minimálně 30 minut. Optimální je délka cvičení okolo 40 minut.

Pozornost bychom měli věnovat i tepové frekvenci, což je počet srdečních stahů (tepů) za jednu minutu. Právě pomocí tepové frekvence si totiž můžeme nastavit správnou intenzitu pohybové aktivity, která je pro efektivní cvičení velmi důležitá. Tepová frekvence se měří s pomocí sporttesteru, kterým by mělo disponovat každé kvalitní sportovní centrum. Pokud máte zájem na tom spalovat tuky, ideální rozmezí, ve kterém byste se měli pohybovat je 60–70 procent maximální tepové frekvence (maximální tepovou frekvenci zjistíme z výpočtu 220 mínus věk). Dejte si však pozor na to, aby byla pohybová aktivita optimálně nastavena. Měla by být totiž prováděna s optimální frekvencí, intenzitou a délkou trvání. Při nízké či naopak příliš vysoké intenzitě cvičení nelze efektivně dosáhnout stanovených cílů.


7.12.2018, | Rubrika: KRÁSA A SEX | tisk Vytisknout článek
Diskuze

* povinné údaje

Doporučujeme

PSSST! FORTEPSSST! FORTE
Nový posílený doplněk stravy obsahující unikátní účinnou složku VOLUME CONTROL COMPLEX, která působí na měkké části horních cest dýchacích. » více o produktu

 
Anketa

Jak se vám v těchto dnech spí?

Archiv anket