Více informacíVíce informací

Čtveřice potravin, které posílí imunitu

Čtveřice potravin, které posílí imunitu

Stravování má velký vliv na imunitní systém. Základem všeho je pestrý jídelníček plný čerstvého ovoce a zeleniny, masa a obilovin. Existují však i potraviny, jež jsou na posílení imunity opravdoví experti. Udělejte z těchto „superpotravin“ dětem svačinu do školy a chraňte je před projevy nachlazení.

Zázvor

Ne nadarmo se říká, že právě zázvor je zázrak přírody pro naše zdraví. Kořen zázvoru v sobě totiž ukrývá celou řadu vitaminu, esenciálních olejů a minerálních látek. Nejenže pomáhá posilovat imunitu, ale také přispívá k rychlejšímu zotavení v době nachlazení. Zkuste z něj dětem udělat čaj, limonádu nebo ho naložit do medu. Dejte si však pozor, aby denní dávka nepřesáhla 4 g.

Sladké brambory

Sladké brambory nebo také batáty jsou dnes už běžně dostupné v jakémkoli supermarketu. Přesto je většina lidí míjí v obchodech bez povšimnutí. To je však velká chyba! Batáty jsou totiž bohaté na betakaroten, který se v těle mění na vitamin A – ten posiluje trávicí systém a pomáhá zablokovat vstup škodlivých bakterií způsobující nachlazení do těla. Navíc se batáty velice snadno kuchyňsky upravují. Mohou se vařit, péct či grilovat. Přichystejte dětem batátové chipsy. Uvidíte, že se po nich jen zapráší.

Bílý jogurt s borůvkami

Správné fungování imunitního systému jde ruku v ruce se zažíváním. Střevní mikroflóru zlepšují probiotika, která velice pozitivně působí i na imunitu a vrací tělo zpět do rovnováhy. Probiotika najdete například v bílých jogurtech či jiných zakysaných mléčných výrobcích. A protože někteří lidé neochucené jogurty moc nemusí, přidejte do něj například borůvky. Ty jsou výborným zdrojem antioxidantů a vitaminu C, díky čemuž posilují imunitní systém. Kromě toho také pomáhají s odvodněním nebo právě při zažívacích problémech.

Hlíva ústřičná

Hlíva ústřičná je nejen výtečná v kuchyni, ale je také léčivá. Obsahuje totiž řadu vitaminů a minerálů. Nejcennější z ní jsou látky zvané beta-glukany, které podporují imunitní systém a zvyšují tvorbu protilátek proti patogenním bakteriím a virům. Hlívu můžete najít ve volné přírodě, kde se objevuje přibližně od října do března. Nejčastěji roste na kmenech či pařezech listnatých stromů. Výborné jsou z ní například polévky či pomazánky. Pokud se však bojíte, že by ji vaše ratolest nechtěla jíst, můžete vyzkoušet doplňky stravy založené právě na hlívě ústřičné.


18.3.2020, | Rubrika: ZDRAVÍ RODINY | tisk Vytisknout článek
Diskuze

* povinné údaje

Doporučujeme

SWISS Panthenol 10%SWISS Panthenol 10%
Obsahuje vysoký obsah účinných látek: D-panthenol 10 %, Aloe vera a vitaminy A, D, E a F. Příjemně chladí, regeneruje a hydratuje pokožku po opalování, pobytu v soláriu anebo v chlorované vodě. » více o produktu

 
Anketa

Sportujete v létě? Jaký druh pohybu preferujete?

Archiv anket