Více informací Více informací

Letní sporty vhodné pro vaše klouby

Letní sporty vhodné pro vaše klouby

S příchodem teplého počasí a prvních skoroletních dní přichází i chuť začít sportovat. Pokud se však aktivnímu pohybu nevěnujete celoročně, je potřeba si uvědomit, že ne každá fyzická aktivita je pro tělo a především klouby vhodná. Víte, které letní sporty jsou nejlepší, protože při nich šetříte své klouby?

Cyklistika pro všechny

Ideální fyzickou aktivitou pro osoby s problémovými klouby nebo i lidi s nadváhou, kteří se sportem teprve začínají, je jízda na kole. Cyklistika je levným, časově flexibilním a na rekreační úrovni nenáročným sportem, který nezatěžuje klouby a mohou se ji proto věnovat v podstatě všichni. Při šlapání do pedálů člověk totiž nezapojuje celou tělesnou váhu a na klouby se vyvíjí daleko menší tlak než u jiných sportů. Skvělou alternativou ke kolu je také koloběžka. Na rozdíl od jízdy na kole nabízí koloběžka široké spektrum pohybů a stylů jízdy, které si koloběžkář uzpůsobí podle své potřeby.

Chůze nejen po horách

Chůze je pro člověka tím nejvíce přirozeným pohybem. Výhodou této fyzické aktivity je, že k ní nepotřebujete žádné speciální vybavení. Zároveň při chůzi nedochází k žádným prudkým nárazům a klouby tak zatěžujete pouze v přiměřené míře. Pokud chůzi budete realizovat v horách, pak vaše tělo dostane i přidanou hodnotu ve formě provětraných plic. Během procházky ve vyšší nadmořské výšce spálíte i spoustu kalorií, procvičíte svaly nohou i hýždí, a navíc si parádně pročistíte hlavu.

Plaváním k dokonalé postavě

Letní sporty vhodné pro vaše klouby

Plavání jedna z nejideálnějších aktivit pro formování postavy a zapojení všech svalových skupin. V bazénu totiž posilujete svaly zad, břicha, hýždí, hrudníku i nohou (především na vnitřní straně stehen). Díky nadnášení vodou se vyhnete přetěžování kloubů, a to dokonce i tehdy, pokud trpíte nadváhou. Důležité je si pohlídat správné provádění plaveckého stylu, ať zbytečně nenamáháte krční páteř.

Touto cestou raději ne

V případě potíží s bolestmi zad či kloubů je doporučeno se vyhýbat se sportům, které jsou spojeny s vyšší a nárazovou zátěží (rychlé a náhlé pohyby). Mezi takové sporty patří například tenis, ale i golf. Pokud se sportu nevěnujete pravidelně, není dobré začínat s aktivitami, u kterých si nemůžete zvolit vlastní tempo a také těm, u nichž hrozí vyšší míra rizika úrazu či pádu. Pro sezónní sportovce se tak nedoporučuje volejbal ani fotbal.

Kloubní výživy nejen pro sportovce

Pokud máte problémy s klouby, ale sportovních aktivit se nechcete vzdávat, doporučujeme užívat kloubní výživu. Mezi ty nejoblíbenější patří Priessnitz® Péče o klouby s kolageny a boswellií, která vychází z tradičních receptur a zároveň je doplněna o nejnovější vědecké poznatky. Výjimečný je tento doplněk stravy tím, že obsahuje tři typy kolagenů. Kromě hydrolyzovaných kolagenů typu I a II je tato speciální péče obohacena také o kolagen nativní, který si zachovává svou přírodní podobu. Neméně důležitou látkou v přípravku je také extrakt z boswellie, který přispívá k podpoře hybnosti a pružnosti kloubů a příznivě působící i při zvýšené zátěži kloubů, svalů a kostí.

Letní sporty vhodné pro vaše klouby


10.6.2020, | Rubrika: BOJ S VĚKEM | tisk Vytisknout článek
Diskuze

* povinné údaje

Doporučujeme

SWISS Panthenol 10%SWISS Panthenol 10%
Obsahuje vysoký obsah účinných látek: D-panthenol 10 %, Aloe vera a vitaminy A, D, E a F. Příjemně chladí, regeneruje a hydratuje pokožku po opalování, pobytu v soláriu anebo v chlorované vodě. » více o produktu

 
Anketa

Sportujete v létě? Jaký druh pohybu preferujete?

Archiv anket