Rozlučte se s přebytečnými kily jednou provždy!

Rozlučte se s přebytečnými kily jednou provždy!

Dáváte si každý rok v lednu předsevzetí, že letos konečně zhubnete a nikdy se vám to nepodaří splnit? Nebo se vám i přes zdravý životní styl nedaří shodit nadbytečná kila? Možná za to může menopauza. Podívejte se, jak na ni vyzrát!

S blížícím se příchodem nového roku řada lidí hodnotí uplynulý rok a vytyčuje si cíle, které chtějí v novém roce dosáhnout. Mezi stálice patří hubnutí. Mnoho žen však toto předsevzetí nedodrží, například kvůli neudržitelné dietě připomínající spíše hladovku nebo kvůli slabé vůli. Starším ženám však brání v hubnutí i tichý nepřítel – menopauza.

Co je to menopauza?

Menopauza neboli lidově přechod je období v životě ženy, kdy dochází k útlumu funkce vaječníků a následně ke snížení tvorby hormonů estrogenu a progesteronu. S tím souvisí i skončení menstruačního cyklu. Menopauza se většinou objevuje mezi 45. až 55. rokem života ženy a doprovází ji značné změny. Návaly horka, nespavost, výkyvy nálad, přecitlivělost, zhoršení paměti, vyšší ohrožení pro kosterní systém, špatné libido či nárůst hmotnosti.

Právě změna poměru tukových tkání a svalů trápí ženy po čtyřicítce. Dochází k tzv. redistribuci tukové tkáně, která se začne hromadit v rizikových partiích jako jsou boky, stehna, břicho nebo paže. Žena v období menopauzy může přibrat i kilo a půl ročně. Nárůst hmotnosti se však negativně podepisuje nejen na vzhledu, ale i na zdraví, jelikož viscerální tuk v oblasti břicha je jedním z rizikových faktorů srdečních a cévních onemocnění, diabetu nebo vysokého krevního tlaku. Proto je důležité, aby o sebe ženy ani v období menopauzy nepřestaly pečovat.

Hýbejte se!

Jelikož během menopauzy dochází k úbytku svalové hmoty ve prospěch tukové tkáně, je důležité nevynechávat fyzickou aktivitu. Odborníci doporučují alespoň 30 minut denně. Stačí procházka, jóga, plavání či jízda na kole, ale nejefektivnější aktivita je silový trénink, protože při budování svalové hmoty dochází ke spalování tuků. Pravidelný pohyb a cvičení také zrychluje metabolismus a je navíc prevencí osteoporózy, která ženy po menopauze může postihnout.

Vyvážený jídelníček

Hormonální změny způsobují i změny chutí. Spolu se špatnými náladami, přecitlivělostí a depresemi se může stát, že ženy zajídají tyto stavy sladkým a nezdravým jídlem. Proto je důležité dbát i na kvalitní a vyvážený jídelníček. Na chutě vyzrajete, když do stravy zařadíte více bílkovin a vlákniny. Bílkoviny jsou totiž důležité pro stavbu svalové tkáně a vláknina dokáže tělo zasytit na delší dobu, čímž potlačíte chutě na jídlo.

V jídelníčku by neměly chybět mléčné výrobky (jogurty, tvarohy), vejce a kvalitní maso. Kdo masu neholduje, může vyzkoušet tofu, tempeh, robi nebo seitan. Nezapomínejte ani na ryby, které obsahují důležité omega-3 mastné kyseliny. Vlákninu najdete v celozrnných výrobcích, semínkách a oříšcích, luštěninách, ovoci a zelenině.

Přírodní pomoc

Pokud se vás kila drží i když sportujete a jíte zdravě, obraťte se o pomoc k přírodě. Vyzkoušejte zelený čaj, který je pro své blahodárné účinky na lidský organizmus využíván už tisíce let. Obsahuje totiž velké množství antioxidantů, které pomáhají zrychlit metabolismus a snížit chuť k jídlu. Obsažený kofein navíc pomáhá zabraňovat tělu ukládat přijaté kalorie.

Dalším oblíbeným pomocníkem při hubnutí je guarana, jelikož povzbuzuje hubnutí, podporuje spalování tuků a omezuje pocity hladu. Navíc snižuje únavu a zlepšuje paměť. Snížit chutě a zabránit ukládání tuku v těle vám pomůže i L-karnitin.

Pro hubnutí je důležitá i psychická pohoda. Proto se zaměřte i na doplňky stravy s obsahem jetele červeného. Ten obsahuje přírodní látky, které se svými účinky podobají hormonu estrogenu. Extrakt z jetele červeného tak pomáhá zmírnit příznaky menopauzy jako jsou návaly horka, nevolnost, pocení a nespavost. Navíc působí jako prevence osteoporózy, snižuje úzkosti a deprese a zlepšuje náladu.

Řešení z lékárny

Pokud hledáte řešení, jak se zbavit přebytečných kil, a ještě zmírnit příznaky menopauzy, vyzkoušejte Bellasin® effect, který je zaměřený především na potřeby žen po čtyřicítce. Díky obsahu účinných látek je tento doplněk stravy skvělým pomocníkem při hubnutí. Extrakt zeleného čaje a guarana spolu s L-karnitinem redukují hlad a pomáhají při intenzivním spalování tuků. Navíc díky obsaženému extraktu z jetele pomáhá zmírnit negativní účinky menopauzy. K dostání v lékárnách.

Rozlučte se s přebytečnými kily jednou provždy!Bellasin® effect je doplněk stravy zaměřený na potřeby žen po čtyřicítce.


15.12.2021, | Rubrika: BOJ S VĚKEM | tisk Vytisknout článek
Diskuze

* povinné údaje

Více informací
Doporučujeme

REISHIA 800 mg EXtractumREISHIA 800 mg EXtractum
je doplněk stravy vysoké kvality s extrémním množstvím účinné látky (800 mg Reishi v denní dávce). » více o produktu

 
Anketa

Jak posilujete svou imunitu?

Archiv anket